Djuphet….

…..är nåt som ger mig huvudvärk. Var astrött i torsdags och kurspolare(som frågade mig den etiska dilemmat) ville sätta sig i gräset en liten stund innan vi skiljdes åt och gick till våra separata klasser. Visst, why not, det var soligt och väldigt bra väder (Men jag fullständigt hatade fåglarna som flög över huvudet på mig, väntar mig att dom ska bajsa på mig). Då för hon in diskussionen på värsta djupa om universum, karma och allt möjligt.

Hon började prata om människors handlingar mot varandra och den önskan man för ut till universum studsar tillbaka till jorden och händer. Etc etc. Vilket jag svarar på att ”Absolute Power, Corrupts Absolutly” vilket gjorde henne jätteförrvirrad. Vilket ledde in på att jag var tvungen att förklara vad jag menade med det och min huvudvärk dubblades. Gah! Varför kan jag inte lägga krokben på mig själv när jag blir filosofisk? (Eller kallar man det nåt annat?).

Visst ska man vara djup ibland, men inte när man har flera lektioner efteråt som kräver att man är alert och kan fokusera på den istället för att förbanna huvudvärken man har.

5 svar till “Djuphet….

  1. Men älskade hjärtat skit i att vara djup då:-D. Behåll dina ädla tankar för dig själv och dela med dig till futtiga 80 % människor som mig eller fantastiska 20% människor som Majsan och Miccan istället. Vi ÄR redo och vi förstår och kan allt:-D

  2. Jaaaaa. Men jag kan inte prata med er direkt om det ar tidigt pa morgonen. Ni sover fortfarande da och jag tror inte att ni skulle bli sa glada om jag ringde och terrade er. Heh.
    Och jag vet inte….det ar som att jag inte kan vara tyst i narheten av henne for att jag far daligt samvete om jag inte svarar pa hennes fragor for att hon ser sa himla deppig ut da. Det borde jag inte ha egentligen.

  3. Skriv ner det i ett inlägg på facebook och posta det till mig.

  4. och är det inte jag som har tvång för fåglar här???!!

  5. Jag har börjat utveckla ett tvång. Har du nån aning om hur smarta dom här fåglarna är? Det känns som dom är väldigt organiserade. Dom hade en tvättbjörn som klättrade upp för ett träd och det var lite små läskigt hur organiserade dom var för att hålla sig undan från tvättbjörnen. Och det var inte bara en fågelsort, det var flera som samarbetade.

Lämna en kommentar